Forum

Deus Ex

Ici on parle exclusivement des jeux de la Xbox , Xbox 360 et de Xbox One !

Modérateur: Modérateurs

Deus Ex

Messagede Smart_Fury » 27 Nov 2003, 23:39

je veins de telecharger la demo PC ...

euh c'ets moi ou ca a l'air nul de chez nul ??
alors que j'ai super aimé le premier, là c'ets lourding a mort c'tinterface et ca rame grave !!!
pourtant un PIV 2.4 et une radeon 9700 pro ca traine pas en route !!??? 8O
#### Gametag XBlive! : Smart Fury ####

driving emotion...
Image
Smart_Fury
Très membré(e)
Très membré(e)

Messagede oXydo CHRONOS » 28 Nov 2003, 14:03

Va falloir t'y faire t'auras le même résultat avec Doom 3 et Half Life 2 ...
Sinon en fouinanat 30 secondes tu trouveras une FAQ keke part pour ameliorer un poil les perfs et des réponses aux crtiks.
ImageImage
oXydo CHRONOS
Elite Member
Elite Member

Messagede Smart_Fury » 28 Nov 2003, 14:10

oXydo CHRONOS a écrit:Va falloir t'y faire t'auras le même résultat avec Doom 3 et Half Life 2 ...
Sinon en fouinanat 30 secondes tu trouveras une FAQ keke part pour ameliorer un poil les perfs et des réponses aux crtiks.

mouais enfin je sais pas mia squend je vois UT2003 comment il tourne nickel chrome a vectotu a donf en 1280 là je mle demande tout de meme

driving emotion...
Image
Smart_Fury
Très membré(e)
Très membré(e)

Messagede Pure Developpement » 28 Nov 2003, 15:12

Je vois que l'aspect technique n'est pas au RDV....
Mais en ce qui concerne le plan ludique?...
RDV bientôt au .Pure Rencontre 2004. (Présentation du développement) (Musée du Cinquantenaire à BXL.)
Pure Developpement
Membre supérieur
Membre supérieur

Messagede Cricket » 28 Nov 2003, 15:35

Arretez les gars, vous parlez de mon (peut etre) futur jeu!

Il est pas terribe tu dis?
Cricket
Membre supérieur
Membre supérieur

Messagede ryosan » 28 Nov 2003, 20:03

Ca sera pour moi mon futur SÛR jeu!
Il ne peut pas être loupé. Ou bien alors...
ryosan
Membre turgescent
Membre turgescent

Messagede Tobino » 28 Nov 2003, 20:11

OP op op C'est une bombe ce jeux faut pas chercher.
Et puis c'est qu'une démos que tu as eu :wink:
"elles ne reflétent en aucun cas la version définitive ...."
Tobino
Le Mac Maniac
Le Mac Maniac

Messagede Smart_Fury » 28 Nov 2003, 20:16

Arthas a écrit:OP op op C'est une bombe ce jeux faut pas chercher.

sauf qu'il est passé gold en meme temps que la demo

le contenu c'ets bien simple j'ai meme pas été cherché ca ma gavé de suite !!! rien que la maniabilité de la souris... avec une sorte de delai bizarre... vraiment naze de chez naze.
graphqieuemnt... ben euh...je vois pas ou est la prouesse...ah si ca fait ramer mon PC alors qu'il affiche pas grand chose... genial.

franchment, autant j'ai de suite accroché au premier et tout autant là ca n'a tenu 2 minutes... interface completement délirante tellement c'est mal foutu, tout reagit mal, etc... vraiment c'ets pas ca

driving emotion...
Image
Smart_Fury
Très membré(e)
Très membré(e)

Messagede Tobino » 28 Nov 2003, 20:38

Je n'entend rien, je n'entend rien :ange:
Tobino
Le Mac Maniac
Le Mac Maniac

Messagede ryosan » 28 Nov 2003, 20:41

:? Je pense que le jeu doit se savourer sur le long terme.
Mais c'est bizarre, cette histoire de temps de réaction.
Même s'il est passé Gold aux USA, il devait s'agir d'une version bêta (enfin j'espère :cry: )
ryosan
Membre turgescent
Membre turgescent

Messagede oXydo CHRONOS » 28 Nov 2003, 21:17

Smart_Fury a écrit:

le contenu c'ets bien simple j'ai meme pas été cherché ca ma gavé de suite !!! rien que la maniabilité de la souris... avec une sorte de delai bizarre... vraiment naze de chez naze.
graphqieuemnt... ben euh...je vois pas ou est la prouesse...ah si ca fait ramer mon PC alors qu'il affiche pas grand chose... genial.

franchment, autant j'ai de suite accroché au premier et tout autant là ca n'a tenu 2 minutes... interface completement délirante tellement c'est mal foutu, tout reagit mal, etc... vraiment c'ets pas ca

Au lieu de se plaindre, si mr se renseignait un peu, il saurait de ke ce lag est du à un réglage ki se modifie dans l'ini ...
Mais taper et dire sans chercher à piger ke c'est de la merde, c'est nettement plus simple pas vrai ...
ImageImage
oXydo CHRONOS
Elite Member
Elite Member

Messagede ryosan » 29 Nov 2003, 09:12

It's been a sometimes grueling, sometimes exhilarating haul, but Deus Ex: Invisible War is about to ship in the United States.
Like the first game, Deus Ex: Invisible War is all about putting player experience first, offering multiple solutions to problems and letting players decide how to interact with the world. We here at Ion Storm love that kind of game and so do many of you. Once people figure out how to do all the things they can do in Invisible War, the results can be amazing. People playing the full release version of the game really seem to be enjoying it.
The PC demo went live on November 20th, with the Xbox demo to follow soon.
Now that the PC demo's been out for a while, the forums are buzzing and we're hearing from a lot of you. Some of what we hear is positive, while some of you have expressed a range of concerns. (It's great to have a passionate core of players.) To those of you with concerns, we want you know that we're listening to what you have to say. This FAQ is the first step toward addressing your comments and questions.
As you read through the FAQ, please bear in mind the following:
* We're as dedicated to the PC as we are to the Xbox. There are folks out there who feel like we went over to the dark side. I just don't buy that. (In fact, we've been "dinged" by console gamers for making too-PC-centric a game as often as we've been dinged by PC gamers for making a game that's too consoley!) Here's the bottom line for me: I've always believed that gamers want good games, across all platforms. We delivered the game experience we wanted to deliver, regardless of platform. Having said that, we've heard the comments about some of our UI choices on the PC side and we want to address them, whether through an updated demo or a PC game patch or both.
* We hear you loud and clear on issues related to performance and interface. The FAQ below outlines some things you can do Right Now to address some of these issues. We have programmers, artists and designers looking into some of the problems you're seeing (though it may take a little while before we can say whether or when a revised demo and/or patch will be available). Rest assured we ARE investigating the issues you've raised.
* We stand by our game design choices and don't believe we've done anything that "dumbs the game down" or compromises the gameplay experience. Have we delivered exactly the same game we did in June 2000, when we released the first Deus Ex game? Of course not. We honestly feel we've delivered a more focused, purer version of the game we set out to make the first time, one that's more compelling for experienced players and more accessible to the uninitiated. Play the full version of the game and I believe you will agree.
* We believe the Invisible War demo does a fair job of introducing the core Deus Ex gameplay elements. It provides a good overview of the kinds of interactions and choices available to players of the full game. But it is NOT the full game. The full game offers players many more choices than the demo -- more biomods, more tools, more weapons, more character options, more paths, more freedom to choose missions...more of everything. The full game also offers the kind of deep storyline players expect from a Deus Ex game, something the demo was never intended to showcase. (Deus Ex is all about mysteries and conspiracies and we didn't want to include any spoilers in the demo!)
So, check out the information below. See if it helps. Go back and play more of the demo and think about the experience you're having, the level of freedom you get. Then imagine the full game, with more options, more story and even more freedom.
And keep watching this space for updated information.
Warren Spector
Ion Storm
-----------------------------------
Deus Ex: Invisible War FAQ
1. Game settings issues:
My user settings are reset to the defaults after I move between maps.
The problem here is that it’s trying to save your settings to your user ini, but that file is not set to writable. (Our mistake--oops.) Find your user.ini file, and right click on it. Go into properties and remove the ‘read only’ tag.
My forward movement and mouse rotation is causing the game to seem laggy.
This is a result of a setting in the default.ini file. The idea was to gain some framerate back, which it does, but this actually makes movement feel ‘laggy’. To fix this, go into your System folder and open your default.ini file and find the following setting:
MouseLagThreshold=75
Change the 75 to a 0, and this should make the control feel much more responsive.
The HUD seems to be taking up too much of my screen, it’s too close to the center.
There are a couple of things you can do to make this less intrusive. Within the game, you can go into options and set the ‘Interface Opacity’ lower. The other tweak is to go into your System folder and open your default.ini file and find the following setting:
FOV__d=61
Change the 61 to a 67, and this will effectively move the HUD to the outer edges of your screen, so more of the game world is visible.
The game seems to lack visual sharpness.
This is a result of the ‘Light Bloom’ setting, which give the game a ‘softer’ or ‘less focused’ feel. You can get to this within the video options in-game. Turning this off will cause the graphics to look ‘sharper’.
I have generally poor performance. The game runs too slowly.
Deus Ex: Invisible War requires a video card with high fillrate capacity. If you are having performance issues, there are a couple of things you can do within the video options menu that might help. (See mouse lag issues above.) Drop the in-game resolution to 800x600 or 640x480. Make sure multisampling is set to 1x.
Please bear with us as we're researching other performance optimizations. Our goal is for as many players as possible to be able to enjoy the full potential of the game.
2. Design issues:
With the new unified ammo type, does that mean my pistol uses the same amount of ammo as my rocket launcher?
Though the ammo type has been unified, weapons do burn through ammo at different rates. Different weapons will give you a different number of shots per clip. This can also be affected by the Ammo Scavenger weapon mod, which will lower the ammo consumption.
The riot prod seems to use too much ammo for the effect it has and takes a long time to knock someone out.
The balancing on this weapon is something we’re reevaluating. Real world tasers can take someone down very quickly, but that doesn’t necessarily lend itself to game balance. We tried to compromise with this weapon, in that we didn’t want it to be an instant takedown, and also wanted to give the AI time to react and get a shot off if you approached from the front. If you sneak up behind someone you can still get the drop on them.
Why don’t headshots with a pistol take out enemies in one shot? That isn’t very realistic.
This is another balance issue we’re reevaluating. The problem we were trying to avoid was the case where the player could simply run directly towards an enemy at top speed and shoot them once in the head with a pistol, thus conserving other types of ammo. The goal with the current setup is to get the player to use more appropriate weapons if they want a one-shot kill. Of course the player can always mod out a regular pistol or find a more effective pistol to cause more damage. Also, we want weapons like the sniper rifle to serve as the best 'head shot' weapon.

A mon avis y a pas à s'en faire.
ryosan
Membre turgescent
Membre turgescent

Messagede Smart_Fury » 29 Nov 2003, 11:26

oXydo CHRONOS a écrit:
Smart_Fury a écrit:

Au lieu de se plaindre, si mr se renseignait un peu, il saurait de ke ce lag est du à un réglage ki se modifie dans l'ini ...
Mais taper et dire sans chercher à piger ke c'est de la merde, c'est nettement plus simple pas vrai ...

merci mr mais tu sais je passe pas mon temsp a aller trifouiller les .ini d'un jeu pour voir si ca marche ni passer mon temsp sur les FAQ pour aller regler le probleme d'une demo mal née.
je veux pas dire, mais sortir une demo qui est sencé donner envie et avoir autant de problemes (la FAQ est pas là par hazard) c'est que y a bel et bien un probleme. aller conseiller au mec de se coller en 640x480, sur PCn c'ets vraiment limite foutage de geule. surotut pour un jeu qui visuelement n'apoporte pas grand chose je trouve.
merci tout de meme pour l'info, mais reste que ce jeu ne m'attire plus guere. et a l'heure ou mettre 60? dans un jeu devient de + en + difficile, il a d'ores et deja perdu sa chance.

driving emotion...
Image
Smart_Fury
Très membré(e)
Très membré(e)

Messagede oXydo CHRONOS » 29 Nov 2003, 13:58

ça doit être ta 1ere demo PC toa :lol:
C'est sur k'on a jamais vu de demo buggé ou ki tournait pas mal avant sur PC ...

(et la prochaine au lieu de brailler 5 fois dans le même post et de t'acharner, tu fais 3 posts de moins et le temps gagné, passe le à regarder si y'a une solution à ton problème .)
ImageImage
oXydo CHRONOS
Elite Member
Elite Member

Messagede Smart_Fury » 29 Nov 2003, 16:43

oXydo CHRONOS a écrit:ça doit être ta 1ere demo PC toa :lol:
C'est sur k'on a jamais vu de demo buggé ou ki tournait pas mal avant sur PC ...

(et la prochaine au lieu de brailler 5 fois dans le même post et de t'acharner, tu fais 3 posts de moins et le temps gagné, passe le à regarder si y'a une solution à ton problème .)

nyanyanyanya. si je braille c'ets justement pour savoir si je suis le seul (sujet de mon post je te ferais remarquer). merci pour les infos, et j'ai pas la science infuse, et hormis me balader sur des forums comme celui-ci je vois pas trop comment deviner quelles sont les soluces.

quand a ma premiere demo sur PC... um je te prie de garder ce genre de jugement pour toi hrin :wink:

driving emotion...
Image
Smart_Fury
Très membré(e)
Très membré(e)

Messagede logan » 29 Nov 2003, 16:51

toutes les vidéos que j'ai vues de ce jeu m'ont laissé plutôt dubitatif... je vais attendre d'avoir plusieur tests complets avant d'agir. mais au fond de moi je veux croire que ce sera la bombe tant annoncée.
logan
Gold Member
Gold Member

Gamertag: LOGAN 28130

Messagede Smart_Fury » 29 Nov 2003, 18:01

logan a écrit:toutes les vidéos que j'ai vues de ce jeu m'ont laissé plutôt dubitatif... je vais attendre d'avoir plusieur tests complets avant d'agir. mais au fond de moi je veux croire que ce sera la bombe tant annoncée.

j'aimerais le croire aussi, j'ai adoré grave le premier...

aller positivons... la versions PC est pourrie... la version Xboite :) va etre killer :)

driving emotion...
Image
Smart_Fury
Très membré(e)
Très membré(e)

Messagede CHTIT Gash » 30 Nov 2003, 20:13

Le premier déchiré, mais le second, je suis moins confiant !
Image
CHTIT Gash
Very Active Member
Very Active Member

Messagede logan » 04 Déc 2003, 11:49

il a récolté 9/10 sur ign! et c'est bien la version xbox qui est testée. :D à surveiller donc.
logan
Gold Member
Gold Member

Gamertag: LOGAN 28130

Messagede Cricket » 04 Déc 2003, 15:56

Youpi, c'est donc une affaire à suivre de très près...!

Il va falloir réviser l'histoire du premier pour comprendre les allusions du 2 ème...
L'homme sage ne joue pas à saute-mouton avec la licorne.
Cricket
Membre supérieur
Membre supérieur

Suivante

Retourner vers Jeux Xbox