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Phantasy Star Online 2

Ici on parle de... PC ! (pfiou quelle perspicacité aujourd'hui !). Depuis peu on est "Mac user certified" et on apprécie les manchots. C'est pareil non ?

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Phantasy Star Online 2

Messagede Nin~Jy » 24 Avr 2011, 11:28

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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Taaank » 24 Avr 2011, 16:49

Une compatibilité Mac ou une sortie console, sinon ça va chier :twisted:

PSO 8)
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Yobwo » 25 Avr 2011, 19:30

Excellent ! Bonne surprise, les screens rendent pas mal.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede PSOjedi » 29 Avr 2011, 12:28

Une version Mac est impossible, c'est évident lol.

J'ai un peu fait l'impasse sur Phantasy Star Universe, je n'y ai pas joué longtemps en ligne, mais là je compte bien le prendre si c'est possible et surtout si j'ai le temps. Par contre s'il ne sort pas sur 360, je vais devoir investir dans un PC. Pour l'instant il n'est annoncé que sur PC et seulement au Japon, on en saura plus à l'E3, mais je pense que seule une version PC pour les USA peut être annoncée, sinon ce sera probablement que des vidéos et images. Je doute que Sega annonce une version console pendant l'E3. Peut-être au TGS. Maintenant la question est, est-ce que Sega est prêt à s'investir dans un jeu sur 360/PS3 sachant que les next gen arriveront aux alentours de 2013/2014. Le jeu peut aussi être annoncé plus tard sur la nouvelle console de salon de Nintendo qui va être annoncée en juin à l'E3. Mais est-ce que Sega va prendre le risque de proposer une version "project café" de PSO2 sachant que les ventes seront infimes par rapport au parc déjà installé des 360/PS3. Aussi si Sega fait l'erreur de sortir genre 1 an ou 18 mois après la version PC une version 360, l'engoument ne sera plus le même et les ventes ne suivront pas donc pour moi si le jeu n'est pas annoncé sur console avant l'E3 2012 pour une sortie avant fin 2012, le jeu ne sortira pas sur 360. En tout cas je croise les doigts pour une version 360

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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Taaank » 30 Avr 2011, 10:35

PSOjedi a écrit:Une version Mac est impossible, c'est évident lol


Ouais, on disait pareil pour Steam/Counter Striker/Half Life/Portal ya quelques années =)


Sinon, trailer HQ :
http://www.youtube.com/watch?v=pcE1ZMt-kss
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede PSOjedi » 30 Avr 2011, 13:14

Oui mais là c'est sûr, PSO2 ne verra jamais le jour sur Mac. Je ne me souviens plus de son nom mais un gars de chez Sega, lors d'une interview, à justifié le développement de PSO2 sur PC par le fait qu'il voulait faire en sorte de faire venir les "non joueur PC" sur PC justement. Il n'y a pour l'instant que très peu de chance que PSO2 voit le jour sur consoles, alors sur Mac.....Probablement que même à l'E3, aucune version console ne sera annoncée, et peut-être même pas une version PC pour les USA. Pour l'instant c'est PC et au Japon. De toute façon si Sega n'annonce pas le jeu pour les consoles avant l'E3 2012, il restera une exclue PC.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede kelanflyter » 30 Avr 2011, 13:41

De toute facon, si le requiert encore une abonnement comme ses prédécesseurs, ce sera sans moi. Sérieux, j'aime bien PSO, mais c'est clairement pas un jeu qui justifie un abonnement.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Taaank » 30 Avr 2011, 16:28

PSOjedi a écrit:Oui mais là c'est sûr, PSO2 ne verra jamais le jour sur Mac. Je ne me souviens plus de son nom mais un gars de chez Sega, lors d'une interview, à justifié le développement de PSO2 sur PC par le fait qu'il voulait faire en sorte de faire venir les "non joueur PC" sur PC justement.


Il me restera plus qu'a installer Windows ! Wouhhouuu :|

kelanflyter a écrit:c'est clairement pas un jeu qui justifie un abonnement.


Ou un abonnement à petit prix?

De toute façon, ya que en Europe que l'abonnement était de 9 euro par mois.

J'avais les versions japonaises de PSO (PSO I&II, PSO EP3, PSO Plus etc...) et je payais un abonnement de 12 euro pour 3 mois, quelque chose comme ça...

Au delà de ce prix, c'est clairement trop cher.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede PSOjedi » 30 Avr 2011, 17:15

kelanflyter a écrit:De toute facon, si le requiert encore une abonnement comme ses prédécesseurs, ce sera sans moi. Sérieux, j'aime bien PSO, mais c'est clairement pas un jeu qui justifie un abonnement.

C'est presque certain qu'il va y avoir un abonnement, et je doute qu'il soit free to play.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede PSOjedi » 30 Avr 2011, 17:19

Taaank a écrit:Il me restera plus qu'a installer Windows ! Wouhhouuu :|

Ouais, moi je joue pas sur PC et mon PC portable à 5 ans et il va être trop faible par rapport aux specs techniques annoncées, alors s'il sort que sur PC je vais devoir investir, parce que je ne veux pas le louper celui là. Je garde espoir quand même pour une sortie console.... :?
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede kelanflyter » 30 Avr 2011, 17:57

PSOjedi a écrit:
kelanflyter a écrit:De toute facon, si le requiert encore une abonnement comme ses prédécesseurs, ce sera sans moi. Sérieux, j'aime bien PSO, mais c'est clairement pas un jeu qui justifie un abonnement.

C'est presque certain qu'il va y avoir un abonnement, et je doute qu'il soit free to play.



Le probleme de PSO c'est que ce n'est pas un MMO, et donc du coup je trouve injustifier de faire payer un abonnement vu qu'il n'y a pas de personnes payées pour animer le jeu, pas de serveurs remplis a raz bord de personnes... juste des petits lobby de quelques personnes, et des instances de jeu a 4 joueurs... Bref, rien qu'on ne puisse faire avec un jeu standard, avec un joueur qui fait Hote de la partie, et les autres qui rejoignent...
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede PSOjedi » 01 Mai 2011, 08:47

Entièrement d'accord. C'était la belle époque, PSO et PSOv2 gratuit sur Dreamcast :(
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Nin~Jy » 19 Mai 2011, 15:48

kelanflyter a écrit:Le probleme de PSO c'est que ce n'est pas un MMO, et donc du coup je trouve injustifier de faire payer un abonnement vu qu'il n'y a pas de personnes payées pour animer le jeu, pas de serveurs remplis a raz bord de personnes...


J'ai ri.
Tu oublies aussi qu'il n'y a jamais d'event, les GM on les voit jamais et les mises à jours on en parle même pas sur PSU.
Sans doute pour ça que PSO BB a fermé il y a peu.

Ho wait.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Loup Blanc » 26 Juil 2011, 17:05







:aime2: Veux une dreamcast 2 avec ce jeu.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Nin~Jy » 27 Juil 2011, 14:55

Oui. 8)

Mais un portage PS Vita est plus probable :nerd:
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Nin~Jy » 06 Aoû 2011, 19:47

More PSO2 information.

Game Server Information

* There will be several servers, each known as a "world."
* Each world is independent of the others.
* Different worlds cannot interact with each other.
* Essentially worlds are as they were in PSU. (EK note: Though they are now known as "entrances," originally they were called "worlds.")
* When you start the game, you can choose the world you want to belong to.
* You can create characters on multiple worlds.
* They are considering the ability to move a character from one world to another as a future possibility.
* If you want to play with your friends, make sure you all decide on a world to start on!

Races

* There are three races, however...
* Sakai says, "this is an online game, after all, so we could always decide to increase that number."

Skill Tree

* This system is used to learn class skills.
* EXP earned goes toward increasing your class level.
* You accumulate points by leveling up.
* By using these points, you can learn class skills.
* Class skills can only be used on the class you learned them with.
* For example, a skill learned as a Hunter cannot be used by a Force.
* Even if you max your class level, you cannot learn all skills.
* You will have a limited number of points to put toward skills, so individual skill combinations will vary.
* The ability to redo learned skills is under consideration.

Wired Lances

* This weapon cannot be used to throw larger enemies.

Rods

* You can link three techniques to a rod.
* Only linked techniques can be charged (for stronger attacks).
* A technique's power, range and effect change when charged.
* PP cost does not change for charged techniques.

Photon Arts and Techniques

* Disks are used to learn photon arts and techniques.
* Disks have certain learning requirements.
* Requirements are stat-related, for example, one may require 50+ TP.
* Unlike PSU, there will not be a limit on the number of PAs or techs you can learn.
* It is undecided if you will be able to return a learned PA or tech to its disk form.
* The ability to transfer disks to other players (such as through disk restoration) is under consideration.
* Disks will appear with the level they teach displayed. For example, "Razonde (LV3)."
* High-level disks will of course be very powerful.
* High-level disks can be obtained as enemy drops.
* Low-level disks will include tutorials.
* Low-level disks can be bought at shops.

Jumping

* You can perform common and just attacks while jumping.
* It is unknown how photon arts will work while jumping.
* Techniques and original combos will change while jumping.
* Range changes will occur while jumping, for example with original combos.
* You can jump on the backs of enemies.
* Most enemies have a weak spot on their back.
* There are some enemies that, if not knocked down, you will not be able to jump on their backs.
* On the other hand, there are other enemies that, even if not knocked down, you can still jump on their backs.

Original Combos

* You can set different photon arts to the three parts of a combo.
* Combined PAs will let you pull of three-part combos. For example, Tornado Break to Spinning Break to Gravity Break. Also, you can perform normal attacks between all of those.

Interrupt Events

* Event occurrence locations are not set in stone.
* There are some rare events which can occur.
* Due to the wide range of enemy levels you will encounter, expect drastic changes between difficulty levels.
* Even if you fail an event by not meeting all of its conditions, you will not suffer a penalty.
* You will receive items and so forth for successfully completing an event.

Death Penalties

* If you are incapacitated, your individual grade will fall.
* Results are on a character-by-character basis. For example, if Mr. A dies, Mr. B's grade will not be affected.
* In short, you don't have to worry about being blamed for giving your party a bad grade!

PSE and PSE Burst

* There is a new component known as "photon sensitive effect."
* There is a fixed probability of PSE occurring while you continuously defeat enemies.
* Attack power, drop rates and Meseta drop quantities are all boosted for a fixed period when PSE occurs.
* If you acquire an "evolved drop" (details unknown) from killing an enemy, you get even more boosted attack power, drop rates and Meseta payout.
* If consecutive PSEs occur, you can perform a "PSE burst."
* Bonuses from a PSE burst last for one minute and include even higher drop rates and highly increased number of enemies that appear.
* You can extend the PSE burst's duration by killing more and more enemies.

Multi-Party Areas

* Certain areas allow for up to 12 people to play together simultaneously.
* However, this doesn't necessarily mean that you are limited to three parties of four people each.
* For example, 12 individual solo players can all gather in these areas.
* It is possible to reorganize your party in a multi-party area.
* For example, if you have three parties of four people each, players from each party can transfer from one party to another.
* At first you can have the following parties: A1 A2 A3 A4 / B1 B2 B3 B4 / C1 C2 C3 C4
* But you can swap players around like so: B1 C2 A3 B4 / C1 A2 B3 C4 / A1 B2 C3 A4
* In multi-party areas, support techniques will only affect your party.
* There are some techniques that have cross-party effects, however.

Items Drops

* Drop items are decided on a character-by-character basis.
* Each character can get different drops.
* Item drops are based on real luck.
* The system is similar to that of PSZ and PSP2i.

Units

* Units exist in this game.
* They can be equipped to your arms, back and legs.
* Units can be additional costume parts for your character.
* When equipped, units can change certain visuals of your costume.
* Units can boost abilities such as defense and attribute rates.

Mags

* Mags exist in PSO2 as living, evolved protectors.
* Details on them are scarce at the moment.
* Unfortunately, they will not appear in the alpha test.

EXP

* Whether or not you receive EXP is determined by your range to an enemy.
* If you are within the enemy's range, you will receive EXP.
* If you are out of an enemy's range, you will not receive EXP.
* This may be a counter-measure for multi-party leveling.

Visual Lobbies

* Event billboards will be in the lobbies.
* There will also be a large screen theater.
* Motion pictures of some sort can be played on the theater screen.
* This feature will be active during the alpha test.

Player Rooms

* A feature similar to PSU's room will be in PSO2, but details are unknown.

Reincarnation System

* A system of this sort does not exist. No comment was made as to if it would be added later.
* Note: The Reincarnation System is a game feature from Phantasy Star Portable 2 Infinity. After reaching the maximum level, you could reincarnate your character at level 1 and start with higher base stats.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Nin~Jy » 24 Aoû 2011, 13:53

Thanks to DC_PLAYER and his Japanese friend, we now have the Alpha client.

This is the client downloader/installer. It'll download 911MB, then installed will be 1.50GB.

DC_PLAYER http://www.megaupload.com/?d=SFSM3A1T
Pass: pso

Download that file > lauch it and click on one big button to download the installer > launch setup > install game > run game.

Time to Datamine. :>

Oh Hello, physxcudart_20.dll. PSO2 using Physx.
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Nin~Jy » 02 Sep 2011, 14:50

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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Loup Blanc » 26 Sep 2011, 22:43



:aime:

Par contre j'espère qu'ils ont pas prévu de nous foutre ce genre de zik dans le jeu. J'suis un grand fan des ziks discrètes, mystérieuses et reposantes de PSO.

Haaaa mon premier jeu online avec le plaisir de me connecter sous cette zik:



Et le finir avec ça:



Haaaaa j'ai envie de revenir dans le passé... :aime:
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Re: Phantasy Star Online 2

Messagede Loup Blanc » 25 Déc 2011, 00:46





Ca va être vite le bordel si à chaque fois que quelqu'un parle une petite fenêtre avec le visage s'ouvre. Ils devraient peut-être rétrécir la chose ou la rendre plus discrète.
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