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-{--- Ninja Gaiden ---}- Tests

Ici on parle exclusivement des jeux de la Xbox , Xbox 360 et de Xbox One !

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Messagede reza » 16 Déc 2003, 11:24

La jacquette US :
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Messagede Folken » 16 Déc 2003, 11:53

:D Elle est bien tappe à l'oeil!!
Il n'y a qu'une et une seule chose importante dans notre existance :

le bonheur

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Messagede Paca » 16 Déc 2003, 19:39

Y'auras y'il des perso de DOA3 dans ce jeu ?
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Messagede X59Scorpion » 18 Déc 2003, 22:01

A ce qui parrais on peut y voir Ayane, mais s'il y a d'autre perso...
Je ne sais pas.
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Messagede crazy.player » 18 Déc 2003, 23:12

Je veux la meme pour l europe!!!!!!!!
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Messagede The Lord SNK » 19 Déc 2003, 12:21

Paca a écrit:Y'auras y'il des perso de DOA3 dans ce jeu ?


Ayane, c'est officiel. Après, moi je pense que l'on verra apparaître Hayate et Kasumi. Ce qui regroupe toute la famille des Ninjas de DOA 3 en fait ! :wink:

En tout cas, la jaquette claque beaucoup !
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Messagede RagnarTFM » 22 Déc 2003, 12:01

Ninja Gaiden bientôt bouclé

Tecmo a annoncé à l'occasion de la Xbox Live X'mas Party organisée au Japon que Ninja Gaiden était actuellement à 80-90% de son développement. Le jeu était d'ailleurs présenté dans une version jouable à l'occasion de l'événement, en présence du producteur de la Team Ninja, Tomonobu Itagaki. L'éditeur japonais a prévu de distribuer 500.000 démos gratuites de son jeu aux Etats-Unis, avant la sortie prévue pour février-mars.
L'arrivée de Ninja Gaiden au Japon est elle toujours fixée au 26 février prochain. Encore deux petits mois de patience.
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Messagede RagnarTFM » 23 Déc 2003, 16:19

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Messagede RagnarTFM » 09 Jan 2004, 21:22

Ninja Gaiden CES Update


Tucked away in a corner of the Microsoft booth at CES was a small cluster of Xbox kiosks, all of which featured a new playable version of Ninja Gaiden. Tecmo's upcoming revival of its classic ninja franchise is a highly anticipated game for the system, especially given its software library's notable ninja deficiency. We spent some time hacking up evil-doers to see how the game, which is due out soon, is finally shaping up.

The version on display appears to be something created for an upcoming demo disc and features the Ninja Fortress level we've seen before, although it has been tweaked. Whereas the stage originally began at the foot of some stairs leading into said fortress of ninjas, the demo starts you off on a waterfall. You'll now have to guide main character Ryu Hayabusa up to the entrance. The brief journey serves as a light tutorial complete with gameplay hints provided by decorative throwing knives that come flying at Hayabusa from offscreen. When you see one, you can go up to it and choose to interact with it and be treated to a tip on playing the game. While the tips showed off the gameplay we've seen previously, such as the wall jump, combat, and running along walls, there was also a sequence that had Hayabusa swinging and leaping from a wooden pole, Prince of Persia-style, to reach a ledge. Once the level switched to the entrance of the fortress, the demo stuck pretty close to the flow we've seen before. You'll navigate through a few corridors, dispatching ninjas along the way, and solve a puzzle in order to gain a key that will lead to you the level's boss.

-The demo of the game featured three different weapons that Hayabusa could switch between on the fly: his trusty sword, a larger broadsword, and a wicked pair of bladed weapons that looked like the unholy mating of nunchakus and a kusarigama. Each weapon featured a unique set of combos that varied in speed in power. Ryu's default katana offered a sweet spot that balanced speed and power when dealing with enemies. The broadsword featured much more powerful, and brutal attacks, but was considerably slower. The paired weapons were fast and didn't dole out huge amounts of damage at a time, but, if used properly in large Cuisinart-like combos, they could bring death to Ryu's foes quite nicely. In addition to aforementioned primary weapons, it was also possible to use three different types of shuriken, which are quite usueful when trying to stagger enemies long enough to start a combo. Finally, one of Ryu's elemental spells was available for use.

-The combat mechanics in the game have been tightened up nicely since last we played the game, and work well with the responsive controls. The context-sensitive and timed nature of some of the attack inputs may take some getting used to, but, once you do, the blood will flow and heads (among other bodies parts) will roll. The camera system still takes a bit of getting used to. While you can reset it with the right trigger at any time, it's not always opportune to do so in the heat of battle. However, the jury is still out on whether it's something that can be compensated for or if the camera needs to be worked on a bit more. Still, in spite of that, combat seems very fun and quite bloody. The game eggs on your bloodlust by including a combo meter that will invariably have you working to pull off longer and longer strings of attacks, which is very possible once you get in the swing of the things.

-The game's difficulty has been refined some and now forces you to be much more conscious of Ryu's health meter. Early enemies aren't terribly bright but when the white-clad ninjas appear later in the level, you have to be much more conscious of blocking and countering. And as for the level's boss, a tough-looking nunchaku-wielding behemoth with a health bar that seems to run on forever across the bottom of the screen... be afraid. Be very afraid.

-The graphics, much like the gameplay, have been polished up and offer a high level of detail thanks to a generous polygon budget and clean textures. Hayabusa and the other ninjas in the game all look and move very well. The fortress and surrounding area feature a unique design that blended organic and old-world elements nicely. The special effects for Ryu's various attacks, such as motion blur, have been beefed up as has the blood and assorted body parts that get hacked off as you go about your business. In spite of the improvements to the visuals, the game's frame rate stays high.

Overall, Ninja Gaiden is looking much improved over what we've seen previously and appears to be coming together well. Given the polish it's been given so far, we're anxious to see how the final game pulls together. Ninja Gaiden is currently slated to ship early this year. Look for more on the game soon.
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Messagede Paca » 13 Jan 2004, 18:36

500.000 demos aux états unis, avant la sortie officielle...je pense que je vais déménager !
si le jeu sort le 26 fev au japon , il arrive quand chez nous ?
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Messagede The Lord SNK » 13 Jan 2004, 19:26

Il devrait sortir en Avril chez nous. :wink:
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Messagede RagnarTFM » 15 Jan 2004, 22:57

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Messagede RagnarTFM » 16 Jan 2004, 14:02

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Messagede Folken » 16 Jan 2004, 16:12

Je crois qu'on peut raisonnablement s'attendre, à prendre une baffe videoludique, et au niveau graphique, ce sera plutôt un crochet du droit en pleine poire! :lol:
Il n'y a qu'une et une seule chose importante dans notre existance :

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Messagede RagnarTFM » 17 Jan 2004, 12:53

Excellente interview de Tomonobu Itagaki :
http://www.gamers.com/1419919
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Messagede Naigin » 17 Jan 2004, 16:42

moi je la trouve pas top la jaquette :( elle me semble un peu vide ...
j'espère que pour le jeu il y aura une caméra bien placé car sinon ça va faire comme avec OTOGI et ça serait dommage n'est ce pas ;) ^^ !!
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Messagede Petit Ver » 17 Jan 2004, 17:36

LordFire a écrit:moi je la trouve pas top la jaquette :( elle me semble un peu vide ...
j'espère que pour le jeu il y aura une caméra bien placé car sinon ça va faire comme avec OTOGI et ça serait dommage n'est ce pas ;) ^^ !!


Bah s'il est moitié aussi réussi que Otogi, j'achète les yeux fermés, moi ! :D :wink:
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Messagede Naigin » 17 Jan 2004, 18:13

vi bah moi aussi rien que pour tater du ninja je le prend ^^ on peut bien avoir notre Shinobi à nous à part que le n'autre il est joli et jouable ^^ :P
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Messagede seivy » 17 Jan 2004, 18:38

SHY a écrit:
LordFire a écrit:moi je la trouve pas top la jaquette :( elle me semble un peu vide ...
j'espère que pour le jeu il y aura une caméra bien placé car sinon ça va faire comme avec OTOGI et ça serait dommage n'est ce pas ;) ^^ !!


Bah s'il est moitié aussi réussi que Otogi, j'achète les yeux fermés, moi ! :D :wink:


Pareil, jai vraiment trouvé Otogi sublime, surtt pour le disign général...
Mais moi la camera ne ma pas dérangé...
Par contre, la jaquette e ninja gaiden jaime pas trop non plus....
-C est un petit enfant, il va voir sa grand mère.
Toc toc, grand mère c' est moi !
Oh putain grand mère ca pue la mort ici !
Grand mère ???
...
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Messagede RagnarTFM » 16 Fév 2004, 19:25

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